Volwassenen

Yoga@Corona

We bevinden ons in een bevreemdende situatie door COVID-19. Er is meer dan ooit nood aan balans tussen actie en ontspanning. Yoga creëert hiervoor een uitweg. Van een online yoga break tussen het (thuis)werken in tot een live online yogasessie thuis.

Je kiest zelf de yogastijl en kan ook kiezen om te werken rond een bepaald fysiek thema, bijv. rug, schouders, heupen, … of iets dat momenteel speelt in jouw leven, bijv. moeite met loslaten, grenzen aanvaarden, ademhaling, mildheid, moed … Zo kan je yoga in je eigen vertrouwde omgeving beoefenen op een moment dat jou past!

Korte of lange yogamomenten in een specifieke yogastijl of thema, alles is bespreekbaar. YogAnanda past zich aan aan jouw vraag, noden en wensen.

Volwassenen

Groepslessen

Ontdek de vele voordelen die yoga jou kan bieden in groep. YogAnanda biedt wekelijks groepslessen aan in verschillende yogastijlen.

In elke les is er ruimte om te ontspannen en/of jezelf uit te dagen, je fysieke en soms ook mentale grenzen op te zoeken waarbij respect voor jezelf en lichaam altijd het uitgangspunt is. Er wordt steeds gebruik gemaakt van krama’s, verschillende niveaus binnen een houding, waardoor iedereen op zijn/haar eigen niveau verdieping kan vinden. Aan de hand van duidelijke instructies word je op een veilige manier in de yogahoudingen (asanas) gebracht.

Er wordt steeds vertrokken vanuit een bepaald thema. Dit kan een fysiek thema zijn, bijv. nek en schouders, rug, heupen, … of een psychisch thema, bijv. loslaten, grenzen aanvaarden, vertrouwen, moed, …. Zo ontdek je elke les weer iets nieuws!

Bekijk het lessenrooster en schrijf je zeker op tijd in!

Volwassenen

Privésessie(s)

  • Heb je nood om yoga te leren op jouw tempo, afgestemd op jouw mogelijkheden en niveau?
  • Voel je dat je momenteel uit balans bent?
  • Heb je nood om jouw yoga-practice te verdiepen?
  • Heb je bepaalde specifieke klachten die een groepsles voor jou bemoeilijken?

Dan is een individuele yogasessie bij YogAnanda iets voor jou!

Vanuit mijn ervaringen als orthopedagoge geef ik bij voorkeur yoga op maat en aan specifieke doelgroepen: gaande van personen met een fysieke beperking of mentale klachten.

Tijdens een privésessie kan er volledig rekening gehouden worden met jouw persoonlijke wensen, klachten en mogelijkheden op fysiek en psychisch vlak. Binnen een privésessie kan er ook gekozen worden om te werken rond een bepaald fysiek thema, bijv. rug, schouders, heupen, … of iets dat momenteel speelt in jouw leven, bijv. moeite met loslaten, grenzen aanvaarden, ademhaling, dankbaarheid, mildheid, moed, …

Naargelang de situatie kan één individuele sessie voldoende zijn of is een traject van meerdere sessies nodig. Een combinatie van individuele- en groepslessen kan eveneens aangewezen zijn.

Een yogasessie duurt minstens 1 uur.
Een langere sessie of wekelijkse sessies zijn ook mogelijk. Datum, uur en locatie worden in samenspraak besproken.

Volwassenen

Feestjes & events

Organiseer je een vrijgezellenfeest, vriend(inn)enfeest, … maar wil je niet afkomen met een alledaagse of typische uitstap? Ben je op zoek naar een leuke en ontspannende activiteit waar je de aanstaande bruid(egom), je vriend(inn)en en natuurlijk jezelf echt mee kunt verwennen? Proef van een Yogaworkshop!

YogAnanda organiseert’ Yoga Parties’ in de yogastudio of op locatie. Met yoga op je feest of speciale gebeurtenis kan je samen op een gezellige en laagdrempelige manier kennis maken met yoga en ontdekken hoe leuk yoga is! Na afloop zijn jullie energiek en ontspannen en geniet je gezellig na.

De gemiddelde party-workshop duurt 1 tot 2 uren. Dit omvat anderhalf uur yoga met aansluitend tijd om na te genieten met thee en/of cava, versnaperingen en andere verassingen. Een langere workshop is natuurlijk ook mogelijk! Datum, uur en locatie worden in samenspraak besproken.

Yogamateriaal is voorzien in de yogastudio (en kan ook steeds voorzien worden op locatie).

Volwassenen

Yoga@Home

Altijd al eens samen met je familie, collega’s, vrienden en/of vriendinnen een privésessie yoga willen volgen? Dat kan bij YogAnanda! Hoe gaat dit in zijn werk? YogAnanda komt aan huis of op locatie naar keuze. In- of outdoor, dit hangt af van jullie wensen (en het Belgische weer). Je kiest zelf de yogastijl en/of een specifiek thema waarrond de yogasessie wordt opgebouwd.

Yoga@Home kan eenmalig, wekelijks of maandelijks doorgaan!

Volwassenen

Koppelyoga

Ervaar de kracht en vele voordelen van koppelyoga samen met je partner of vriend(in)!

Vaak zijn er vastgeroeste patronen in relaties. Een onevenwicht, miscommunicatie, te weinig quality time … Soms kan één van de partners ook (over)gevoelig zijn en verliest hij/zij de gezonde grenzen die nodig zijn om je geliefde te respecteren. Op andere momenten kan een partner erg gesloten zijn waardoor de relatie te weinig ruimte heeft om te ademen. Koppelyoga kan hier een uitweg bieden.

De yogaposes die je bij koppelyoga uitvoert moedigt jullie aan om gelijkwaardig te zijn en elkaar op nieuwe manieren te ontmoeten. Koppelyoga biedt de kans om jullie relatie op een fijne én veilige manier terug in balans te brengen.

Ook in vriendschappen kan er onevenwicht ontstaan. Koppelyoga is er dus niet alleen voor (levens)partners maar ook voor vriend(inn)en onder elkaar. Samen yoga beoefenen, samen ademen, samen ontspannen is puur genieten!

Drempelvrees? Er is geen enkele yoga voorkennis vereist. De yogasessie wordt helemaal afgestemd op jullie mogelijkheden en wensen!

Een yogasessie duurt minstens 1 uur.
Datum, uur en locatie worden in samenspraak besproken. Een langere sessie of wekelijkse sessies zijn eveneens mogelijk.

Volwassenen

Zwangerschapsyoga

Zwanger zijn, specialer kan het niet. Hoe uniek is het om jouw kindje in je buik te voelen groeien en twee hartjes te voelen kloppen. Je lichaam heeft in deze levensfase dan ook extra aandacht en zorg nodig om het nieuwe leven dat je draagt te voeden, én om jezelf energiek en ontspannen te blijven voelen. Zwangerschapsyoga kan je helpen aan deze behoefte te voldoen.

Zwangerschapsyoga vertrekt volledig van het zwangere lichaam en de veranderende behoeften die dan op de eerste plaats komen. Het is dan ook meer dan een yogales aangepast aan het zwangere lichaam. Voor zwangerschapsyoga heb je geen ervaring nodig. De enige voorwaarde om deel te nemen is dat er iets moois in je buik groeit. Zwangerschapsyoga is er speciaal voor aanstaande moeders en alle soorten buiken doen mee: dik, dun, plat, rond … Je hoeft geen ervaring te hebben en je kan het volgen tot het einde van je zwangerschap.

Tijdens één of meerdere sessies leer je bewust te worden van je eigen lichaam met een baby in jouw buik. Door te leren luisteren naar de veranderingen van je lichaam en het toepassen van yogahoudingen worden zwangerschapskwaaltjes en spanningen verlicht. De houdingen houden niet alleen je lichaam sterk en soepel, ze brengen je body en mind ook in balans. Tijdens de zwangerschapsyoga leer ik je yogahoudingen en ontspanningstechnieken die goed zijn voor jou en je baby.

Er wordt ook aandacht besteed aan het bewust worden van de bekkenbodemspieren en een goede ademhaling. Op die manier word je lichaam voorbereid op ‘geboorte geven’.

Zwangerschapsyoga is momenteel enkel mogelijk op aanvraag in de vorm van privésessie(s). Een yogasessie duurt minstens 1 uur. Datum, uur en locatie worden in samenspraak besproken. Een langere sessie of wekelijkse sessies zijn eveneens mogelijk.

Aangezien dit aanbod enkel individueel gegeven wordt, kan je al vanaf het prille begin zwangerschapsyoga doen. In groep kan je normaal gezien pas deelnemen vanaf 14 weken zwangerschap.

Volwassenen

Mama-baby yoga

Mama-baby yoga helpt je af te stemmen op de noden van je baby en bevordert op natuurlijke wijze een sterke band met hem of haar. De yogahoudingen, stretches en massages stimuleren niet alleen het welzijn en de ontwikkeling van je baby, ze helpen ook je eigen flexibiliteit en kracht te verbeteren door eenvoudige postnatale stretches en houdingen.

Baby’s reageren heel positief op de stimulerende, actieve handelingen. Dit is niet alleen leuk voor baby en ouder, het bevordert ook het gevoel van veiligheid en welzijn bij je baby. De yogaoefeningen brengen lijf en geest in balans en voor je kindje is het lekker ontspannend. Voor jou als mama biedt het ook een belangrijke ondersteuning voor je lichaam: er is speciale aandacht voor de bekkenbodemspieren, het maakt je lichaam weer sterk en soepel en bouwt conditie op. De aangeleerde oefeningen (houdingen, stretches en relaxatie) kan je achteraf ook thuis toepassen!

Voor wie?
Mama-baby yoga is ideaal voor mama’s met jouw baby van min. 8 weken tot max. wanneer deze kan stappen. De oefeningen zijn bovendien niet alleen voor mama’s, ook voor papa’s is dit een ideaal ‘quality bonding-moment’!

Als mama kan je meedoen vanaf 6 weken na een natuurlijke bevalling. Bij een keizersnede vanaf 10 weken. Twijfel je of jouw lichaam er klaar voor is? Raadpleeg eerst even je arts.

Mama-baby yoga is momenteel enkel mogelijk op aanvraag in de vorm van privésessie(s). Om een extra veilige omgeving te creëren, is het aangewezen om een knuffeltje of dekentje van je baby mee te nemen. Voeden en verschonen is mogelijk voor of na een sessie.

Een yogasessie duurt minstens 1 uur. Datum, uur en locatie worden in samenspraak besproken. Een langere sessie of wekelijkse sessies zijn eveneens mogelijk.

Wil je graag meer informatie?